Sprzedaż mieszkania premium – jak się do tego zabrać?
Choć na rynku mieszkaniowym panuje wzmożony popyt, nie oznacza to, że każde mieszkanie sprzedaje się obecnie od ręki. Niektóre segmenty rynku są trudne i wymagają od właścicieli cierpliwości i przygotowania. Należą do nich nieruchomości premium, gdzie oferta sprzedaży musi być konkurencyjna i przyciągać uwagę wyjątkowych kupców. Jak to osiągnąć?
Bez pośrednika ani rusz?
Tańsze, nieduże lokale w dobie odmrożenia branży kredytowej sprzedają się bardzo dobrze. Trudności zaczynają się przy mieszkaniach droższych, kuszących metrażem, lokalizacją czy wykończeniem w wysokim standardzie. Tego rodzaju oferty pozostają na rynku dłużej, a proces od pojawienia się ogłoszenia do sprzedaży może trwać nawet rok. Aby nie czekać tak długo, wielu właścicieli mieszkań premium gotowych do sprzedaży zatrudnia agenta nieruchomości. Jest to dobre rozwiązanie dla osób nie mających czasu lub ochoty na samodzielne przygotowanie ogłoszenia. To jeden z pierwszych i najważniejszych kroków, bo w segmencie premium pierwsze wrażenie jest szczególnie istotne.
Profesjonalna agencja przygotuje nasze lokum premium i wykona w nim sesję, która z pewnością spodoba się potencjalnym kupującym. Oczywiście wszystko to możemy zrobić sami, jeśli tylko efekt będzie przyciągał uwagę. Staranna aranżacja wnętrza premium i jej prezentacja w sieci jest tak samo ważna, jak jakość wykończenia czy wyposażenia. Wysoka cena mieszkań klasy premium zawęża grupę docelową tego typu ofert do osób majętnych i wymagających.
Dobra prezentacja to nie tylko zdjęcia
Nieruchomości za milion złotych muszą się dobrze prezentować i nie chodzi tu tylko o aranżację wnętrza. W czasach gdy ofert nieruchomości szuka się w sieci, kluczowy jest bogaty opis z rzutem całego mieszkania ukazującym jego układ. Najlepsze portale z ogłoszeniami oferują opcję dodawania do anonsów filmów czy wirtualnego spaceru. Warto z nich korzystać, szczególnie gdy sprzedajemy mieszkanie lub dom o wysokim standardzie. Piękna i warta swojej ceny nieruchomość będzie wydawała się przeszacowana, gdy zaprezentujemy ją w niestaranny sposób.
Bogaty opis i opcja wirtualnego spaceru dodane do oferty to również doskonały sposób, by ją wyróżnić. Dzięki uczciwiej ocenie nieruchomości i pokazaniu zarówno jej atutów, jak i słabych stron, mamy szansę trafić do osób realnie zainteresowanych naszą nieruchomością.
Ważny jest też etap wizyt potencjalnych kupców w domu czy mieszkaniu na sprzedaż. Wymaga to sporo czasu i uwagi, dlatego wsparcie specjalisty przyda się tu wyjątkowo często. Profesjonalny kontakt z zainteresowanymi i możliwość szybkiego obejrzenia nieruchomości to atuty, które potrafią znacząco ułatwić sprzedaż. W tym momencie wyjątkowo ważna jest też szczerość. Ukrywanie usterek czy wad naszej nieruchomości to ryzyko, że kupiec wycofa się na dalszym etapie transakcji i jest nieuczciwe.
W segmencie mieszkań i domów premium doświadczony pośrednik zadba nie tylko o prezentację, ale i o dotarcie do odpowiedniej grupy klientów. Jest to szczególnie ważne, gdy mówimy o nieruchomościach z górnej półki cenowej. Bez takiego wsparcia nawet świetnie utrzymane i zaprezentowane lokum może długo czekać na nowego właściciela.